WILOO op drift???
Het lijkt erop dat de onverdraagzame groepering het noorden kwijt is, nu de ex-voorzitter zijn ontslag als bestuurder ingediend heeft, om deel te nemen aan de gemeenteraadsverkiezingen.
Na enkele niet op prijs gestelde wapenfeiten had de man al veel krediet verloren bij de WILOO-leden. Met zijn beslissing om als lijsttrekker van ROOD op te komen heeft hij het helemaal verkorven.
Er werd binnen het bestuur beslist om tijdelijk een interim-voorzitter aan te duiden tot na de verkiezingen van 14 oktober 2012. Sommigen denken dat zo de deur op een kiertje open blijft voor de ex-voorzitter.(*)
Ondertussen draait de wereld verder rond.
Wij stellen echter vast dat men nu bij WILOO, nog meer dan voorheen, de bal volledig mis slaat inzake de luchthavenstatistieken en beoordelingen.
De tabellen omtrent de vrachttoestellen, die in september de luchthaven Oostende-Brugge aangedaan hebben, zijn verkeerd. Een aantal van die vliegtuigen wordt niet vermeld en/of wordt in de verkeerde categorie opgenomen.
De schatting van de vervoerde vracht werd door WILOO gepubliceerd vooraleer de luchthaven de officiële cijfers vrijgegeven heeft, met als gevolg dat WILOO er met 482 ton of meer dan 13% naast zat.
Ook op het vlak van registreren van de windrichting en –snelheid zijn de vaststellingen en commentaren niet relevant. De door WILOO vastgestelde gegevens hebben om diverse redenen geen enkele waarde:
Ze voldoen aan alle officieel erkende parameters.
Het is op basis van deze waardeloze waarnemingen dat WILOO de landings- of opstijgprocedures op de luchthaven van Oostende-Brugge aanvecht.
Onterecht wil WILOO de pluimen op zijn hoed steken betreffende de invoering van de aanbeveling tot voorkeurstartbaan (PRS: Prefential Runway System). Men verklaart immers sedert begin 2012 met de bevoegde overheden contact te hebben om zoveel mogelijk vliegtuigen boven zee te krijgen.
REPLO is echter reeds sedert 2009 aan dit dossier aan het werken en heeft vanaf juli 2010 reeds een voorlopige aanbeveling in die zin bekomen!
Tevens gaat WILOO er (bewust subjectief) van uit dat de aanbeveling in de Belgische AIP, om ´s nachts maximaal boven zee te landen of op te stijgen, een vaste regel is. Niets is minder waar: de bewuste notam is een aanbeveling ten gunste van de omwonenden, waarbij alleen de reële windcomponenten en de veiligheid gelden en de beslissing steeds bij de gezagvoerder van het toestel ligt.
Onze conclusie inzake de beweringen van WILOO is eenvoudig: zowel op vlak van statistieken, geluids- en windwaarnemingen en beoordelingen blijft de groepering foutief en ongeloofwaardig.
(*) Inmiddels is bekend dat de ex WILOO-voorzitter als lijsttrekker van ROOD! niet verkozen werd.
Quid vanaf nu?